Obres Públiques avança en la construcció de la passarel·la de ciclovianants sobre la V-30 que unirà València amb l'Horta Sud

07/04/2021
Obres Públiques avança en la construcció de la passarel·la de ciclovianants sobre la V-30 que unirà València amb l"Horta Sud

- Durant la nit del 7 al 8 seguirà tallada l'autovia V-30 per a col·locar els caixons sobre els quals s'assentarà la passarel·la, dels quals ja s'han col·locat els de la part del barri de La Torre
- Arcadi España destaca la importància de véncer la barrera que suposa per a vianants i ciclistes l'autovia i el nou llit del riu



La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat la col·locació dels caixons sobre els quals s'assentarà la passarel·la de ciclovianants que creua la V-30 i el nou llit del riu Túria, segons ha indicat el responsable del departament, Arcadi España, durant el seguiment que ha fet de les obres.

Així, la nit de dimarts a dimecres i la nit de dimecres a dijous "estarà tallada l'autovia V-30 per a col·locar els caixons", ha explicat el conseller, que ha afegit que "aquesta passada nit s'ha procedit a posar els de la part del barri de La Torre i després, aquesta pròxima nit, la del dimecres al dijous, es treballarà en la part del barri de San Marcelino, ja que s'està treballant de nit per a minimitzar al màxim les molèsties als conductors".

Amb aquesta passarel·la, ha subratllat el titular d'Obres Públiques, "vencem la barrera que, per a ciclistes i vianants, suposa el nou llit i la V-30 i unim d'una manera sostenible els barris de València de San Marcelino, La Torre i Sociopolis i també la ciutat amb els municipis de la comarca l'Horta Sud".

La passarel·la, de 300 metres de longitud sobre el conjunt que conformen el nou llit del riu Túria i l'autovia V-30, disposarà tant de rampes adaptades com d'escales. L'amplària lliure de la plataforma és de 5 metres i la secció transversal està projectada amb un caixó mixt d'acer i formigó. Al marge sud de la passarel·la es desprenen dos ramals, un per a connectar amb La Torre i un altre per a donar continuïtat a l'andana de bicicletes i vianants paral·lela a la CV-400.

A més, ha remarcat Arcadi España, "estem donant continuïtat a la ruta de ciclovianants CR-400, en connectar València ciutat amb els municipis de Benetússer, Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Paiporta, que acabava als voltants del barri de Sociopolis".

Així, en primer lloc la Conselleria va posar en funcionament el pas inferior sota la plataforma de la carretera CV-407 que uneix el carril de ciclovianants CR-400 amb aquest barri de València, separat de la ciutat per la V-30 i el nou llit, i també un tram del carril bici que discorre per la zona urbanitzada de Sociopolis.

Segons ha assenyalat el conseller, "aquesta obra no solament potencia i facilita una mobilitat més segura i sostenible, fonamental avui dia, sinó que també torna a unir València amb els seus barris i amb els municipis de l'Horta Sud, que havia quedat trencada amb la construcció d'aquestes dues grans infraestructures que són el nou llit i la V-30".

La població del barri de La Torre i dels diversos municipis de la comarca de l'Horta Sud és de prop de 100.000 habitants i la distància d'aquests municipis amb la ciutat de València és inferior a 6 quilòmetres en el trajecte més llarg, però, en l'actualitat, la connexió ciclista i de vianants amb València només es pot fer a través d'un pont, el del carrer José Soto Micó, amb accessos molt precaris i perillosos.

Aquestes obres es financen conjuntament per la Generalitat i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i s'han licitat per un import de més 5,9 milions d'euros amb un termini màxim d'execució de 24 mesos.

Aquesta actuació s'emmarca en l'estratègia de la Conselleria per a vertebrar el territori. En aquest sentit, com ha indicat Arcadi España, s'ha promogut, entre altres actuacions, "un anell verd metropolità per a vianants i ciclistes, amb un caràcter mediambiental i funcional que es desenvolupa tant a la comarca de l'Horta Nord com a la de l'Horta Sud pivotant respecte de l'eix central, que és la ciutat de València".

Una vegada concloguen les obres, es connectarà València amb l'horta a través d'itineraris històrics i naturals, que "fan valdre el paisatge i els espais del Parc Natural de l'Albufera i el Parc Natural del Túria", ha destacat Arcadi España.

Arxius relacionats