Ferrocarrils de la Generalitat estudia l'aplicació de l'hidrogen verd en la línia 9 del TRAM d'Alacant i en la millora de l'eficiència energètica

21/02/2021
Ferrocarrils de la Generalitat estudia l"aplicació de l"hidrogen verd en la línia 9 del TRAM d"Alacant i en la millora de l"eficiència energètica

- FGV és una de les 18 empreses i associacions empresarials que han firmat el conveni de la Generalitat per a impulsar l'aplicació d'aquest combustible
- El president Ximo Puig va presentar desembre el protocol de col·laboració per al desenvolupament de l'Estratègia Valenciana de l'Hidrogen Verd



Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en el marc de l'Estratègia Valenciana de l'Hidrogen Verd, ha començat a estudiar l'aplicació d'aquest combustible net en la línia 9 del TRAM d'Alacant (Benidorm-Dénia).

La línia 9 utilitza en l'actualitat vehicles dièsel per qüestions de la infraestructura ferroviària i està previst que incorpore en els pròxims anys els trens duals adquirits per FGV que combinen propulsió elèctrica i dièsel, per la qual cosa l'ús de l'hidrogen verd és una opció que es té en compte com una alternativa més sostenible i eficaç.

D'altra banda, la utilització d'hidrogen verd podria ser una via per a la millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions d'FGV, tant a València com a Alacant, per la qual cosa s'analitzarà també aquesta possibilitat.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va presentar el passat mes de desembre el protocol de col·laboració per al desenvolupament de projectes vinculats a aquesta iniciativa per part d'entitats i empreses innovadores de la Comunitat Valenciana. FGV forma part del conjunt d'empreses signants.

Segons va explicar el president de la Generalitat mateix durant la presentació d'aquest protocol, "l'hidrogen verd és l'opció energètica del futur", una aposta "lògica, rendible i sostenible", "perquè les reserves d'hidrogen són il·limitades, el potencial que tenen com a combustible és enorme i contribuiran a reduir la contaminació atmosfèrica".

A més, va destacar que aquesta classe de projectes disposen del suport de la Unió Europea, ja que l'hidrogen és "clau" per a aconseguir el Pacte Verd Europeu, "que descarbonitzarà una part important del consum d'energia i reemplaçarà processos industrials intensius en carboni, com l'acer, el ceràmic, el químic o el transport pesat, marítim i aeri, i en segments de la xarxa ferroviària sense electrificació".

Estratègia Valenciana de l'Hidrogen Verd

L'Estratègia Valenciana de l'Hidrogen Verd sorgeix de l'impuls de la Generalitat i de la participació de les empreses vinculades al desenvolupament d'aquesta energia verda a la Comunitat Valenciana.

La mesa de l'hidrogen, en què participen 18 empreses, coordina els projectes que tenen les companyies i serveix de marc per a presentar-los a la convocatòria del Govern d'Espanya per a finançar-los a través del fons Next Generation UE.

En concret, les entitats que han participat en la signatura del protocol són l'Autoritat Portuària de València, Ascer, Anffecc, Enagas, Naturgy, Iberdrola, Grupo Gimeno, Etra I+D, Smart Energy, Stadler, ITE, Ampere Energy, BP, Ube, Balearia, Vectalia, Aerocas i Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.

La potenciació de l'hidrogen verd, tant en la generació com en l'ús industrial o mobilitat posteriors, entre altres, forma part del projecte tractor d'energia sostenible inclòs en el document de treball de l'Estratègia Valenciana per a la Recuperació.

Arxius relacionats