Metrovalencia i TRAM d'Alacant registren un augment de viatgers i viatgeres del 21 % i el 28 % respectivament en passar de la fase 1 a la fase 2

01/06/2020
Metrovalencia i TRAM d"Alacant registren un augment de viatgers i viatgeres del 21 % i el 28 % respectivament en passar de la fase 1 a la fase 2

- L'obertura de diversos sectors econòmics i l'augment de llibertat horària comporten un increment de la mobilitat en transport públic
- Durant la setmana del 25 al 31 de maig, Metrovalencia va superar per primera vegada els 50.000 usuaris i usuàries al dia i TRAM d'Alacant, els 10.000



El nombre de viatgers i viatgeres de Metrovalencia i TRAM d'Alacant ha experimentat un increment significatiu respecte a dilluns passat, dia 25 de maig, del 21 % a València i del 28 % a Alacant, com a conseqüència de l'augment de mobilitat dels usuaris en passar de la fase 1 a la fase 2, en la qual l'obertura de diversos sectors econòmics i més llibertat horària ha comportat un augment dels desplaçaments en el transport públic.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, s'ha congratulat del fet que "a poc a poc, i de manera progressiva, es va tornant a la normalitat en un transport públic en què estem aplicant totes les mesures al nostre abast perquè es puga garantir el servei amb la màxima seguretat".

Així mateix, ha recordat que "el canvi de la fase 1 a la fase 2 facilita la mobilitat dels ciutadans i ciutadanes, els quals han de ser conscients que cal continuar complint amb les normes establides de portar mascareta, el distanciament interpersonal i el compliment de totes les normes establides en l'actualitat".

De totes maneres, els percentatges d'utilització del tren i el tramvia segueixen molt per davall dels produïts abans de l'estat d'alarma per la crisi sanitària. Així, per exemple, en Metrovalencia el descens respecte del 2 de març és del 72 %, mentre que en TRAM d'Alacant, també respecte del 2 de març, és del 63 %.

Aquest increment de viatgers i viatgeres ja s'estava produint des que es va iniciar la fase 1. En Metrovalencia, els resultats registrats durant la setmana del 25 al 31 de maig, i en consonància amb aquest augment, han permés que en els dies laborables se superaren, per primera vegada des que es va declarar l'estat d'alarma, els 50.000 passatgers o passatgeres. Aquest volum d'usuaris i usuàries diaris suposa un 25 % dels usuaris que es van registrar en el mateix període de l'any passat.

A Alacant, els serveis del TRAM d'Alacant, durant aquesta mateixa setmana, van superar per primera vegada des de mitjan març els 10.000 viatgers i viatgeres diaris, un 15 % més respecte a la setmana anterior. Pel que fa al mateix període de l'any anterior, aquest volum d'usuaris i usuàries suposa prop d'un 30 %.

Transport segur
Amb la finalitat de garantir que els usuaris i usuàries realitzen els seus desplaçaments amb garantia total de seguretat, segons les normes i recomanacions actuals, des d'FGV s'han articulat diferents mesures que acompanyen l'ús obligatori de mascareta en tots els desplaçaments.

Per part de l'empresa pública, s'ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions que compta amb la col·laboració de les forces de seguretat.

També s'han instal·lat dispensadors de gel hidroalcohòlic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d'Alacant i a l'interior de trens i tramvies.
A més, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers i viatgeres a les estacions, i en els trens ha diferenciat els seients, de manera alterna, per a facilitar que els usuaris es distribuïsquen correctament i mantinguen la distància de seguretat amb altres usuaris i usuàries.
Durant aquestes setmanes s'ha disposat que la compra de títols de transport a les estacions es faça exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d'objectes perduts, reclamacions i suggeriments es puguen dur a terme a través de la pàgina web o l'app (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
A les estacions, els usuaris i usuàries poden contactar amb el personal d'Atenció al Client d'FGV a través dels intèrfons ubicats en vestíbuls i andanes.

Servei de transport actual

La Generalitat aplica des de l'11 de maig passat un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d'Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en les circulacions i adaptar l'oferta a la demanda sobre aquests mitjans de transport, en aquest procés de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En Metrovalencia, les línies de metro ofereixen el servei habitual establit de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les línies 4 (Mas del Rosari/Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei/Marítim-Serrería) recuperen el servei dels dies laborables no lectius, ja que no estan oberts els centres universitaris i educatius.

Continua paralitzat temporalment el servei de la línia 8 (Marítim-Serrería/Marina Reial Joan Carles I).

El servei nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3.00 hores de la matinada aproximadament, segueix suspés en les línies de metro i tramvia.

Els usuaris i usuàries de Metrovalencia disposen dels canals d'atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d'Atenció al Client gratuït 900 46 10 46. En Twitter, @metrovalencia té un horari d'atenció de 6.00 a 24.00 hores, de dilluns a dissabtes, i de 7.00 a 24.00 hores diumenges i festius.

En la xarxa del TRAM d'Alacant es recupera el servei previst per a les jornades laborables no lectives en totes les línies, a excepció de la línia 5 (Porta del Mar/Plaza La Coruña), que segueix paralitzada temporalment.

Davant de qualsevol dubte els clients i clientes del TRAM d'Alacant disposen del canal d'atenció telefònica 900 72 04 72, i en Twitter, @tramdealicante, amb horari d'atenció de 6.00 a 24.00 hores, de dilluns a dissabtes, i de 7.00 a 24.00 hores diumenges i festius.

Arxius relacionats