Generalitat i Ministeri anuncien un pla d'acció per a recuperar els nivells de puntualitat i fiabilitat del servei de Rodalia abans que acabe l'any

14/02/2020
Generalitat i Ministeri anuncien un pla d"acció per a recuperar els nivells de puntualitat i fiabilitat del servei de Rodalia abans que acabe l"any

- El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, n'han presidit aquest divendres el desenvolupament a València
- La devolució exprés entrarà en vigor l'1 d'abril i preveu la devolució d'un bitllet senzill a l'usuari en cas que hi haja retard superior a 15 minuts o cancel·lació per motius atribuïbles a Renfe i Adif



El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, junt amb el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, davant del fet que la puntualitat i les cancel·lacions en el nucli de Rodalia de València-Castelló presenta indicadors molt per davall de la mitjana nacional, han anunciat aquest divendres, després de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalia, un pla d'acció per a recuperar els nivells de puntualitat i fiabilitat de les proximitats del nucli de Rodalia de València abans de la fi d'any, de manera que siguen equiparables a la mitjana nacional.

Aquest pla preveu la incorporació de més maquinistes, més inversió en el taller i la devolució exprés si hi ha retards o cancel·lacions, en cas que siguen imputables a Renfe o Adif les causes de la demora o de la cancel·lació. Aquestes mesures immediates van dirigides a recuperar la normalitat i els estàndards de qualitat en tot el servei de Rodalia del nucli de València, segons han expressat.

Aquest pla forma part de la política d'infraestructures del transport del Govern que reorienta les prioritats cap a la millora del servei als usuaris i usuàries, de manera que, amb actuacions immediates, es puguen obtindre resultats molt positius per a la ciutadania.

En aquesta comissió, de la qual formen part representants de la Generalitat Valenciana i del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, s'ha començat a concretar el pla de xoc que va anunciar el ministre José Luis Ábalos i que té com a objectiu recuperar els estàndards de qualitat ajustant-los a la mitjana d'Espanya, tant pel que fa a puntualitat de tots els serveis com en el compliment de l'oferta programada.

Els objectius que s'han fixat són:

·Assolir una puntualitat del 95 % d'acord amb la mitjana nacional.

·Assolir un percentatge de compliment del nombre de freqüències programades del 99,0 %.

·Millorar la informació i l'atenció que es presta als usuaris i usuàries en cas que hi haja una incidència.

·Implantació de la devolució exprés fins que s'assolisquen els objectius assenyalats.


Per a arribar a aquests objectius s'ha plantejat un pla de xoc que preveu la realització d'una auditoria operativa que analitze més a fons els problemes existents des de totes les perspectives possibles, i que pose el focus en la mobilitat quotidiana.

Un primer paquet de mesures consistirà en l'increment a curt termini de la plantilla de maquinistes del nucli de Rodalia de València, així com el de mitjans materials, per a la qual cosa entrarà en funcionament un nou torn en el taller perquè els trens estiguen disponibles i en perfecte estat.

Així mateix, es millorarà la informació als usuaris i usuàries, es reforçaran els canals de Twitter i hi haurà un canal per cada línia perquè siga més accessible i útil. També es reforçarà el personal, alhora que es desplegaran més línies telefòniques d'atenció al client.

El secretari d'Estat ha anunciat una iniciativa pionera a Espanya, com és una App perquè cada usuari puga saber en temps real on es troba el tren que espera agafar en el mateix dia, que aquesta Comunitat serà la primera a poder usar-la.

Devolució exprés

A proposta del conseller, el nucli de València-Castelló disposarà de la implantació de la devolució exprés, que entrarà en vigor el pròxim 1 d'abril. Quan un tren arribe més de 15 minuts tard, o siga cancel·lat per motius atribuïbles a Renfe i Adif, l'usuari tindrà dret a un nou bitllet senzill per a utilitzar-lo en els 30 dies següents.

Com a òrgan de control, per a garantir que es compleixen els objectius marcats en el pla d'acció, es crearà una comissió tècnica dependent de la Comissió de Seguiment del Pla d'infraestructures ferroviàries en el nucli de Rodalia de la Comunitat Valenciana.

Els dos responsables han constatat davant dels mitjans de comunicació que els problemes dels serveis de Rodalia són el resultat d'una política que no tenia en el centre els i les usuàries, i no tenia en el centre la mobilitat quotidiana. El Govern vol implementar aquest enfocament i aquesta reorientació per a la consecució d'una política moderna del transport.

Arxius relacionats