La Generalitat completarà el control d'accés a l'estació d'Empalme de Metrovalencia amb una nova línia de validació per a evitar el frau

08/09/2019
La Generalitat completarà el control d"accés a l"estació d"Empalme de Metrovalencia amb una nova línia de validació per a evitar el frau

- Es col·locaran passos estàndard i de PMR, una expenedora automàtica de títols i es tancarà l'entrada a l'andana en direcció a Bétera i Llíria
- En 2014 es va separar el trànsit de viatgers de les línies 1 i 2 del metro de la circulació de la línia 4 del tramvia



La Generalitat completarà aquest any el control d'accés a l'estació d'Empalme de Metrovalencia amb una nova línia de validació, a fi que totes les entrades i eixides de la instal·lació estiguen automatitzades i s'evite el frau de viatgers sense títol de transport.

D'aquesta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat per 108.544 euros, IVA inclòs, una última línia de validació en l'andana en direcció a Bétera i Llíria, en la qual es col·locaran controls de pas estàndard i per a persones de mobilitat reduïda (PMR), una expenedora automàtica de títols de transports i la tanca necessària per a tancar accessos incontrolats.

En 2014, l'empresa pública va modificar l'accés a la zona de transbord de l'estació d'Empalme amb cancel·ladores noves que van separar el pas entre el metro i el tramvia en una instal·lació en què conflueixen les dues destinacions del nord de la província, de les línies 1 (Bétera-Villanueva de Castellón) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) de metro, amb la línia 4 del tramvia (Mas del Rosari-Doctor Lluch).

En aquell moment es van instal·lar tretze cancel·ladores per a regular els moviments dels passatgers entre els dos mitjans de transport, ja que en 2013 es va delimitar el pas dels usuaris de metro i tramvia.
 
L'estació d'Empalme de Metrovalencia es va obrir al públic el març de 2001 com un nus intermodal del metro i el tramvia. En 2018 l'estació va sumar un total de 672.051 viatgers en les línies de metro i 103.397 en la línia del tramvia.   
 
Aquesta actuació està recollida en el conjunt d'accions establides contra el frau que FGV va començar a implantar fa anys en la xarxa de Metrovalencia, amb l'objectiu de disminuir l'índex d'impagats, que en els últims anys s'ha reduït fins a situar-se per davall del 3 per cent.